FB IG YT   LN  | EN

Higienizacja

Malo Clinic

Nasza oferta

Malo Clinic jest nowoczesną kliniką. Nasz zespół to eksperci w wielu dziedzinach stomatologii- dzięki temu każdemu pacjentowi oferujemy kompleksowe leczenie w naszej klinice. Poznaj naszą ofertę!

Higienizacja

Wizyta higienizacyjna ma na celu diagnozowanie, przeciwdziałanie i leczenie chorób błony śluzowej, przyzębia i zębów. Odgrywa również istotną rolę w utrwaleniu efektów leczenia przeprowadzonego w ramach innych specjalności stomatologicznych. Ważnym etapem takiej wizyty jest kontrola i instruktaż dbania o higienę jamy ustnej.

Utrzymanie prawidłowej higieny jamy ustnej to istotny czynnik zapobiegający powstaniu większości chorób ją atakujących. Dokładne usuwanie zalegających resztek pokarmowych przeciwdziała rozwojowi bakterii, które przylegając do powierzchni zębów i dziąseł przyczyniają się do powstawania płytki i kamienia nazębnego – głównych przyczyn próchnicy i chorób przyzębia.

Przestrzeganie zaleceń higienizacyjnych: codzienne szczotkowanie zębów (minimum dwa razy dziennie), używanie nici dentystycznej, irygatora, szczoteczek międzyzębowych (minimum raz dziennie, szczególnie wieczorem), stosowanie płynów do płukania jamy ustnej oraz regularne zabiegi profesjonalnego oczyszczania zębów w gabinecie stomatologicznym (minimum co 6 miesięcy) to podstawowe działania przyczyniające się do zachowania na dłużej pięknego i zdrowego uśmiechu.

Jeśli podczas szczotkowania zębów pojawia się ich nadwrażliwość lub krwawienie i ból dziąseł – konieczne jest umówienie wizyty kontrolnej. Alarmujący jest również uporczywy, nawracający nieświeży oddech, którego przyczyną mogą być choroby ogólne, ale w pierwszej kolejności należy wyeliminować potencjalne przyczyny związane z nieprawidłowym stanem jamy ustnej.

Główne zadania

• Utrwalenie efektów wykonanego leczenia stomatologicznego
    Podczas wizyty wykonywana jest wstępna diagnostyka stanu jamy ustnej. Higienistka zwraca szczególną uwagę na obszary, w których wykonano wcześniejsze leczenie implantologiczne, zachowawcze, protetyczne czy ortodontyczne. Podczas przeglądu zęby są sprawdzane pod kątem występowania ubytków próchnicowego, bądź niepróchnicowego pochodzenia. Następnie higienistka skontroluje stan dziąseł, zmierzy głębokość kieszonek dziąsłowych, obecność osadu, kamienia i płytki nazębnej; sprawdzi również stan uzupełnień protetycznych takich jak protezy, korony czy mosty osadzone na zębach własnych pacjenta lub implantach.
  • Usunięcia kamienia nazębnego
    Za pomocą narzędzi ręcznych, ultradźwięków i z użyciem piaskarki profilaktycznej higienistka usunie osad i kamień nazębny. Ważnym etapem tego procesu jest polerowanie powierzchni koronowych i korzeniowych zębów.
  • Fluoryzacja, lakierowanie
    Fluoryzacja zębów to aplikowanie na ich powierzchnie środka o wysokiej zawartości fluoru. Zabieg ten zmniejsza nadwrażliwość zębów oraz ma kluczowe znaczenie dla profilaktyki przeciwpróchnicowej.
  • Lakowanie zębów
    Powierzchnie żujące zębów przedtrzonowych i trzonowych mają liczne i głębokie bruzdy, które zwykle trudno dokładnie oczyścić. Aby zabezpieczyć te powierzchnie przed zaleganiem resztek pokarmowych, płytki nazębnej, a co za tym idzie – bakterii – higienistka aplikuje płynny kompozyt, który po naświetleniu twardnieje wypełniając bruzdy i tworząc gładszą, łatwiejszą do oczyszczenia powierzchnię.

Nie czekaj i umów wizytę!

Telefonicznie

Nasza recepcja jest czynna od poniedziałku do piatku w godz. 08:00‑20:00

Użyj formularza

Wybierz datę, godzinę i umów wizytę w terminie, który Ci odpowiada.

Wyślij nam wiadomość email i znajdziemy dla Ciebie odpowiedni termin.