Język:

25% na implanty

Od 14.09.2022 do 14.10.2022 oferujemy naszym Pacjentom 25% rabat na wszczepienie pojedynczych implantów.

Koszt 1 implantu z łącznikiem protetycznym 5 400zł – 25% = 4 000zł.

Rabat nie dotyczy koron protetycznych oraz zabiegów techniką All-on-4.

Umów się na konsultację https://maloclinics.pl/umow-wizyte/

Czym jest implant?

Implant to zamiennik naturalnego korzenia zęba wykonany z tytanu. Sam implant przypomina swoim wyglądem śrubkę metalową. Jest on zalecany w celu uzupełnienia braków zębów naturalnych. Implanty zapewniają uzupełnienie pojedynczych braków zębowych jak i również całkowitego bezzębia. Dzięki umocowaniu implantu w kości, odtworzone zostają warunki zgryzowe i siły żucia zapobiegające postępującemu zanikowi kości wyrostka zębodołowego.

Implant jest wszczepiany w kość szczęki i/lub żuchwy, następnie zakładany jest odpowiedni łącznik, na którym zostaje osadzona korona protetyczna, idealnie imitująca ludzki ząb. Takie rozwiązanie jest wysoko estetyczne, zapewnia komfort oraz zwiększa pewność siebie pacjenta.

Tytan z którego wykonany jest implant jest materiałem biokompatybilnym, który łączy się z kością człowieka w procesie osteointegracji.

Kiedy rozważyć wizytę u implantologa?

Wizytę należy rozważyć gdy pojawiły się braki naturalnego uzębienia. Często są one spowodowane przez choroby ogólne lub schorzenia stomatologiczne takie jak: próchnica, choroby przyzębia, a także wszelkie urazy prowadzące do utraty zęba.

Brak nawet pojedynczego zęba może w konsekwencji prowadzić do obciążenia sąsiadujących zębów oraz do zaniku kości wokół brakującego zęba. Zęby dążą do kontaktu w związku z czym ząb przeciwstawny do brakującego będzie stopniowo wysuwał się z zębodołu powodując zaburzenia w funkcjonalności układu żucia (Objaw Godona).

Często w sytuacji, gdy utrata zęba nie jest widoczna pacjenci rezygnują z uzupełnienia tego braku, jednak należy pamiętać, że brak zęba w perspektywie upływu czasu prowadzi do licznych zaburzeń w zgryzie.

Leczenie implantologiczne może być rozwiązaniem również w przypadku całkowitego braku zębów utraconych z wiekiem lub w wyniku chorób czy wypadku. W Malo Clinic, ponad 26 lat temu, specjaliści opracowali metodę  All-on-4™, jest to protokół pozwalający na stałe uzupełnienia całkowitych braków w uzębieniu. Procedura polega na wszczepieniu 4 implantów, na których mocowany jest most z pełnym uzębieniem już w dniu zabiegu. Metodę tę można zastosować nawet w przypadku znacznego zaniku kości.

All-on-4™ to rewolucyjne rozwiązanie które pozwala odzyskać pełny uśmiech w zaledwie 1 dzień, więcej o zabiegu https://maloclinics.pl/dlaczego-implanty-all-on-4/

Czy istnieje ograniczenie wiekowe do wykonania implantów?

Aby móc przeprowadzić zabieg implantacji u pacjenta musi być zakończony rozwój kostny – czyli musi być osobą powyżej 18 roku życia, natomiast rozwój kostny jest kwestią indywidualną i może zakończyć się również powyżej 20 roku życia.

Nie ma określonej maksymalnej granicy wieku, do którego zabieg implantacji można wykonywać. Jeżeli lekarz nie stwierdza przeciwskazań zdrowotnych do wykonania implantacji to zaawansowany wiek nie jest przeszkodą do wszczepienia implantów.

Odrzucenie implantu stomatologicznego – jak często się zdarza?

Odrzucenie implantu to zjawisko, które występuje niezwykle rzadko. Ryzyko odrzucenia implantu to ok. 2%. Niezwykle istotne jest stosowanie się do zaleceń specjalisty oraz regularne kontrole zgodnie z harmonogramem ustalonym w gabinecie stomatologicznym.

Jak rozpoznać, że implant się nie przyjął?

Po zabiegu implantacji niezwykle ważna jest prawidłowa higiena jamy ustnej oraz regularne wizyty kontrolne u higienistki, na których ocenia stan implantu i wykrywa ewentualne nieprawidłowości. Jednym z pierwszych objawów które mogą sygnalizować, że implant się nie przyjął jest zauważalny na zdjęciach RTG ubytek kości wokół tytanowej śruby. Dodatkowo odrzuceniu implantu może towarzyszyć

W razie wystąpienia objawów, które mogą wydawać się niepokojące należy zgłosić się na wizytę kontrolną do higienistki, która będzie mogła przeprowadzić niezbędną diagnostykę i skieruje do chirurga na konsultację lub zabieg.

Przeciwwskazania do założenia implantów stomatologicznych

Zabieg implantacji rozpoczyna się od kwalifikacji przez lekarza stomatologa. Jest to etap podczas którego zostają rozwiane wszelkie wątpliwości pacjenta, ale również lekarz może ocenić czy pacjent kwalifikuje się do wykonania zabiegu.

Implantolog podczas konsultacji ocenia stan zdrowia pacjenta, stan zębów oraz błony śluzowej w jamie ustnej, wykonuje tomografię komputerową – niezbędną do oceny kości. Lekarz zapoznaję się z dokumentacją medyczną – przyjmowane leki, przebyte choroby oraz zleca wykonanie badań dodatkowych niezbędnych do zakwalifikowania do zabiegu np. morfologię.

Zabieg implantacji jest zabiegiem bezpiecznym z wysokim wskaźnikiem skuteczności, jednak nie każdy może z niego skorzystać. Główne przeciwskazania to:

Często pacjenci z bezzębiem i znacznym zanikiem kości słyszą, że poziom kości nie pozwala na przeprowadzenie implantacji i jest znaczącym przeciwskazaniem do zabiegu, jednak procedura opracowana w przez zespół specjalistów z Malo Clinic – All-on-4™ – pozwala na odbudowę łuku zębowego bez konieczności działań rekonstrukcyjnych oraz przeszczepu kości. U pacjentów ze znacznym zanikiem kości w szczęce przeprowadzamy zabieg pełnej odbudowy górnego łuku zębowego ze specjalnie zaprojektowanymi implantami, które zakotwiczone są w kości jarzmowej.

Jak dbać o implanty?

Higiena implantów jest niezwykle istotna i w dużej mierze odpowiada za sukces po zabiegowy i integrację implantu z kością. Resztki pokarmów oraz płytka bakteryjna mogą gromadzić się między dziąsłem, a wszczepionym implantem co może prowadzić do rozwinięcia się stanu zapalnego, a w konsekwencji do odrzucenia implantu przez organizm. Higiena implantów obejmuje szczotkowanie zębów dwa razy dziennie, odpowiednio dobraną do potrzeb szczoteczką i pastą. Podczas wizyty u higienistki stomatologicznej zostaną również dobrane akcesoria niezbędne do zachowania odpowiedniej higieny takie jak:

Wszystkie metody oraz środki higieny jamy ustnej powinny zostać indywidualnie dostosowane przez higienistkę stomatologiczną, która podczas wyboru dostosuje go do potrzeb pacjenta.

Jak wygląda higiena jamy ustnej bezpośrednio po zabiegu?

W pierwsze dni po zabiegu należy powstrzymać się od pracy fizycznej i dać sobie czas na odpoczynek i regenerację. Przez pierwsze dni zaleca się aby spożywać miękkie i chłodne potrawy, z czasem stopniowo wprowadzając twardsze produkty. Należy powstrzymać się od palenia oraz picia alkoholu w okresie 7-10 dni po zabiegu, aby nie zaburzać procesu gojenia.

Przez pierwsze 24 h po zabiegu nie należy płukać jamy ustnej i gardła, aby nie podrażnić okolicy po zabiegowej i nie przemieścić skrzepu, który wspomaga proces gojenia. W kolejnym dniu można zacząć używać odpowiedniej płukanki, która zostanie indywidualnie dobrana przez specjalistów w Malo Clinic w zależności od potrzeb pacjenta.

Bezpośrednio po zabiegu należy używać miękkiej szczoteczki po zabiegowej, okolice implantu szczotkować delikatnie z użyciem dobranej w gabinecie specjalnej pasty/żelu.

Po 7-10 dniach od zabiegu odbędzie się wizyta u higienistki stomatologicznej, która zdejmie szwy oraz dobierze wszelkie niezbędne środki higieny jamy ustnej oraz przeprowadzi instruktaż higieny.

Czy nieprzyjęcie się implantu jest groźne dla zdrowia?

Nieprzyjęcie się implantu nie jest groźne dla zdrowia, nie skutkuje żadnymi innymi konsekwencjami, jak tylko tymi związanymi ze zmianą koncepcji leczenia chirurgicznego i protetycznego. Najistotniejsze jest ustalenie przyczyny odrzucenia implantu i dostosowanie leczenia.

Jak trwałe są implanty zębów?

Wprowadzony implant po kilku tygodniach (zwykle 4-6 miesięcy) trwale zrasta się z kością i staje się jej częścią. Przy prawidłowo zaplanowanym i wykonanym rozwiązaniu protetycznym, może on spełniać swoją funkcję tak długo, jak długo będzie istnieć utrzymująca go kość. Przy prawidłowej higienie i systematycznych, co 6- miesięcznych wizytach w Malo Clinic, może on służyć do końca życia.

Pierwsze implanty wprowadzono 40 lat temu i do teraz spełniają one swoją funkcję w jamie ustnej.

Czy można wprowadzić implant natychmiast po usunięciu zęba?

Jest to możliwe, choć nie w każdym przypadku. Wymaga to skonsultowania się z lekarzem chirurgiem, jeszcze przed usunięciem zęba. Zostaną wtedy wykonane właściwe zdjęcia rtg oraz tomografia CBCT aby przeprowadzić analizę warunków kostnych w jamie ustnej pacjenta.

Zabiegi implantacji stomatologicznej cieszą się bardzo wysokimi szansami powodzenia. Śruba wszczepiana w miejscu po korzeniu zębowym ma szansę przyjęcia na poziomie 98–99 proc. Odrzucenie implantu stomatologicznego jest zatem rzadkim zjawiskiem, które higienistka wykryje na kontrolnym zdjęciu rentgenowskim oraz na podstawie objawów wskazujących na stan zapalny. W takiej sytuacji konieczny może być antybiotyk i usunięcie implantu, a po pewnym czasie możliwe jest ponowienie zabiegu.

Czy zabieg wszczepienia implantów jest bolesny?

Zabieg implantacji nie jest bolesny, cała procedura jest wykonywana w znieczuleniu miejscowym, które sprawia że podczas zabiegu pacjent nie odczuwa bólu ani dyskomfortu. W trakcie pacjent może odczuwać jedynie wibracje, ucisk, oraz to, że lekarz pracuje w miejscu implantacji.

W dniu zabiegu, gdy środki znieczulające przestaną działać pacjent może odczuwać ból, który stopniowo osłabia się przez 3 do 5 dni. Jednak dolegliwości te nie są duże. Dodatkowo w dniu zabiegu lekarz przepisze leki i ustali częstotliwość ich przyjmowania.

Po zabiegu wszczepienia implantów przepisywany jest m.in. antybiotyk oraz leki przeciwbólowe, które dodatkowo łagodzą dolegliwości bólowe i wspomagają prawidłowy proces gojenia implantu. Aby uniknąć dużego obrzęku, osoby po wszczepieniu implantu powinny zastosować zimny kompres jeszcze tego samego dnia oraz przez 2-3 dni w domu.

MALO CLINIC WARSAW

Wyślij nam wiadomość